| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
DenBloom Head Admin

|
Posted: Wed Jun 07, 2006 4:57 pm Post subject: Ip's traceren is alleen voor Google??? (aldus Labis en docu) |
|
|
Het traceren van IP's wordt door bijna elke service gedaan (jaja inclusief dit forum) en is niks illegaals..het is dan ook begrijpelijk da men hierdoor aan bepaalde informatie kan kome die mense soms nie wense kwijt te spele of vrij te geve..het opsporen van iemands adres via een ip..is heel gemakkelijk..maar uiteraard moet ge dan geen mainstream pcgebruiker zijn die amper weet hoe ge een diskette der juist insteekt..ge moet u der natuurlijk bewust van zijn...
Als ik aan 100 mense op straat ga vragen..wa is een ip adres? wedde da zeker den helft er nog amper van gehoord heeft??? Google mag dan mss wel een monopolie beginne uitbouwe..ze zijn lang nie de enige die informatie verzamelen over hun gebruikers (Microsoft en Apple doen net hetzelfde), het enige doel da ik hierin zie (en neeh ik ben nie naief maar wel degelijk genoeg op de hoogte van deze situatie) is om de services te verbeteren.
Informatie verzamelen op het net (kheb t hier over persoonlijke informatie) is lang nie zo moeilijk als ge weet hoe t moet..en als ge die info wilt verkrijgen. Zoekmachines zoals Google hebben het idee om deze info voor iedereen vrij te stellen DOOR MIDDEL VAN hun zoekmachine...deze info is vrijwel OP DIT MOMENT al voor iedereen beschikbaar alleen niet op zo'n gemakkelijke manier zoals Google het voorstelt...waarom dan een bedrijf als Google aanklagen voor zulke ideeën als het idee allang bestaat en wordt uitgevoerd door mensen???
Hierop komt zeker nog een vervolg... _________________
In a foreign field he lay, lonely soldier unknown grave...On his dying words he prays, tell the world of Paschendale... |
|
| Back to top |
|
 |
Crux-Arx Elite Worker

|
Posted: Wed Jun 07, 2006 6:47 pm Post subject: |
|
|
sorry, maar ik vind het idee dat al mijn informatie op het internet staat niet echt zo prettig... _________________ For Those About To Rock, We Salute You |
|
| Back to top |
|
 |
DenBloom Head Admin

|
Posted: Wed Jun 07, 2006 6:52 pm Post subject: |
|
|
| Crux-Arx wrote: | | sorry, maar ik vind het idee dat al mijn informatie op het internet staat niet echt zo prettig... |
vanaf da ge ook maar iets doet opt internet, maakt nie uit waarop of waardoor..dan wordt er info over u vrijgegeven (met name door u ip)..tis dus onvermijdelijk voor mense die er weinig of niks van kenne _________________
In a foreign field he lay, lonely soldier unknown grave...On his dying words he prays, tell the world of Paschendale... |
|
| Back to top |
|
 |
G-rolf Moderator

|
Posted: Wed Jun 07, 2006 6:58 pm Post subject: |
|
|
| Crux-Arx wrote: | | sorry, maar ik vind het idee dat al mijn informatie op het internet staat niet echt zo prettig... |
ik ook niet, ik heb er geen probleem mee dat het door servers bijgehouden wordt, maar er zijn grenzen,
mijn mails horen aan mij toe en aan niemand anders _________________ what is with all this "suicide is weak" and "killing another human being is utterly wrong" sh*t?? I for one will admit to having thought about both and actually since i dont claim to know what happens when you die, havent bothered to commit murder/suicide for just such a reason. |
|
| Back to top |
|
 |
DenBloom Head Admin

|
Posted: Wed Jun 07, 2006 7:01 pm Post subject: |
|
|
dan raadk u aan om nooit meer opt net te gaan..want alles wordt wel degelijk opgeslagen ergens op een of andre server..anders zou het internet nie bestaan..tis dus nie alleen gmail da da doe..hotmail en yahoo doen net tzelfde..u mails zijn dus nergens veilig..neem nu dit forum..onze server kan t lezen,deleten of aanpassen wanneer hij wil...tzelfde gebeurt me onze mails!!! bij eender welke provider _________________
|
| Back to top |
|
 |
G-rolf Moderator

|
Posted: Wed Jun 07, 2006 7:04 pm Post subject: |
|
|
| DenBloom wrote: | | dan raadk u aan om nooit meer opt net te gaan..want alles wordt wel degelijk opgeslagen ergens op een of andre server..anders zou het internet nie bestaan..tis dus nie alleen gmail da da doe..hotmail en yahoo doen net tzelfde..u mails zijn dus nergens veilig..neem nu dit forum..onze server kan t lezen,deleten of aanpassen wanneer hij wil...tzelfde gebeurt me onze mails!!! bij eender welke provider |
weetek wel, da moet opgeslagen worden anders kan ik ze niet bezien he.
ik heb er alleen moeite mee dat ze erin zouden rondneuzen, dat het op hun servers staat kan me niet echt deren _________________ what is with all this "suicide is weak" and "killing another human being is utterly wrong" sh*t?? I for one will admit to having thought about both and actually since i dont claim to know what happens when you die, havent bothered to commit murder/suicide for just such a reason. |
|
| Back to top |
|
 |
DenBloom Head Admin

|
Posted: Wed Jun 07, 2006 7:07 pm Post subject: |
|
|
| G-rolf wrote: | | DenBloom wrote: | | dan raadk u aan om nooit meer opt net te gaan..want alles wordt wel degelijk opgeslagen ergens op een of andre server..anders zou het internet nie bestaan..tis dus nie alleen gmail da da doe..hotmail en yahoo doen net tzelfde..u mails zijn dus nergens veilig..neem nu dit forum..onze server kan t lezen,deleten of aanpassen wanneer hij wil...tzelfde gebeurt me onze mails!!! bij eender welke provider |
weetek wel, da moet opgeslagen worden anders kan ik ze niet bezien he.
ik heb er alleen moeite mee dat ze erin zouden rondneuzen, dat het op hun servers staat kan me niet echt deren |
ge hebt geen andre keus...iedere emailprovider kan da doen _________________
|
| Back to top |
|
 |
Bonish Elite Worker

|
Posted: Wed Jun 07, 2006 7:26 pm Post subject: |
|
|
Ik kan alleen maar zeggen dat de twee documentaires mij zeker geen afkeer van google hebben gegeven.
Integendeel, het respect is nog groter geworden. Ik kan in heel die documentaire werkelijk NIETS vinden wat google verkeerd doet. Ik geloof hen ook oprecht wanneer ze zeggen dat ze die zaken opslagen om hun produkt te verbeteren en dan nog, ik heb niets te verbergen.
Die gast die adresgegevens vond via het IP-adres: dat is verre van de verantwoordelijkheid van Google. Wellicht is die site zelfs geweerd uit de zoekmachine, maar dat zeggen dan natuurlijk niet in de documentaire, die 'alles behalve' één visie geeft
Zoals VDP zou zeggen: ik heb vertrouwen in een basis gezond verstand bij élke mens om voor zichzelf te kunnen uitmaken welke informatie geschikt is voor hem, en welke niet.
@ Google: keep up the good work! _________________ "Ik houd van de Beerschot-aanhang. Het is het beste publiek dat er bestaat. Je zou ze bij wijze van spreken allemaal elke minuut voor altijd uit het sportpark kunnen laten verwijderen, zo schandelijk vulgair zijn ze. Ze zijn de ware schoonheid van het voetbal. Beerschot! De naam alleen al."
Jan Mulder |
|
| Back to top |
|
 |
DenBloom Head Admin

|
Posted: Wed Jun 07, 2006 7:32 pm Post subject: |
|
|
idem dito...Google is een van de bedrijven waar ik ooit zou wille werken..(naast Microsoft en Sony Computer Entertainment..lach maar) btw..iedereen heeft toegang tot andermans IP adres als men ermee in contact staat..zodus..begin maar al eh  _________________
|
| Back to top |
|
 |
G-rolf Moderator

|
Posted: Wed Jun 07, 2006 8:53 pm Post subject: |
|
|
zou iemand mij ongeveer kunnen zeggen waarover de 2de aflevering gaat, aangezien ik afwezig was?
of gaat het gewoon verder in de trend van de eerste en heb ik niets gemist? _________________ what is with all this "suicide is weak" and "killing another human being is utterly wrong" sh*t?? I for one will admit to having thought about both and actually since i dont claim to know what happens when you die, havent bothered to commit murder/suicide for just such a reason. |
|
| Back to top |
|
 |
DenBloom Head Admin

|
Posted: Wed Jun 07, 2006 9:05 pm Post subject: |
|
|
| G-rolf wrote: | zou iemand mij ongeveer kunnen zeggen waarover de 2de aflevering gaat, aangezien ik afwezig was?
of gaat het gewoon verder in de trend van de eerste en heb ik niets gemist? |
de 2de afl sluit aan bij de mening van de 1ste en brengt een beeld van ietsje dichter bij ons..nederland maw... _________________
|
| Back to top |
|
 |
|